5.05.2014

CARA DAFTAR PAYPAL

Cara Daftar Paypal Malaysia








Paypal merupakan online banking atau online debit card  [Bank Maya]. Dengan paypal anda boleh berbelanja secara online,asalkan ada duit didalamnya. Lagi satu kelebihan paypal ini,kesahihan paypal ini telah diiktiraf oleh bank negara BNM, boleh digunakan secara meluas keseluruh negara dan satu organisasi yang kukuh serta diiktiraf oleh bank bank dunia.

Kelebihan paypal adalah kita tidak perlu mendedahkan maklumat kredit/debit kad yang kita miliki kepada orang lain kecuali kepada paypal sahaja. ia amat mudah untuk membuat segala urusan samada didalam atau diluar negara.



 Mengenai Paypal


  • Kelebihan menggunakan paypal adalah memudahkan anda untuk membuat pembelian atau pembayaran secara atas talian "online" tanpa mendedahkan maklumat kredit/debit kad anda.
  • Memudahkan menerima pembayaran kerana hanya menggunakan email sebagai akaun login.
  • Kita juga boleh meletakkan Banner pada website kita untuk memudahkan pembeli membuat pembayaran melalui website kita
  • Yang paling menarik untuk withdraw ke bank tempatan kita hanya mengambil masa selama 3-4 sahaja sangat cepat.

Pendaftaran untuk membuka akaun paypal ada percuma



  1. Klik Sign Up, pilih negara dan klik Get Started pada bahagia Primier.
  2. Isi borang dengan maklumat yang betul atau lengkap.
  3. Setelah selesai klik "agreed and get started". Isi "security code" di dalam kotak.
  4. Tunggu email untuk aktifkan akaun paypal. Ini untuk pastikan email anda adalah sah. Kemudian klik pada bahagian "continue"  yang dekat Pay with my credit / Debit card. Lebih mudah jika anda ada kad Debit ATM maybank. pastikan anda dah buat mybank2u untuk memudahkan kerja anda nanti.  










5. Masukkan no kad Maybank ATM debit card anda. CSC kod pula ambil 3 digit kod pada bahagian belakang kad anda.















6. Sekarang tunggu untuk Kad ATM debit card anda Verified. Selalunya mengambil masa 24jam. Apabila berjaya akaun bank anda akan ditolak sebanyak RM10, tapi RM10 ini akan dikreditkan semula ke  dalam paypal.













7. Cara nak comfirmkan debit card. Logi in akaun paypal kemudian klik Comfirm debit card dan masukkan empat angka rahsia . Dari mana nak dapatkan 4 angka rahsia tu? Ok 4 angka tu boleh dapatkan pada statement Maybank atau jika anda link kan no/hp anda kod 4 angka itu akan dihantar.Bukalah maybank2u dari situ jugak boleh dapat kod berkenaan.

8. Login dahulu akaun maybank2u dan klik acoount and banking pada tab menu. Seterusnya klik bahagian Saving account then terus debit card history. Kode tersebut selepas perkataan SALE PP XXXX, Kemudian masukkan angka itu pada bahagian kotak untuk confirm debit card di akaun paypal itu tadi. Terus save dan selesai.










Proses pendaftaran agak merumitkan sedikit bagi sesiapa yang baru buka akaun paypal ini.kerana memerlukan kod pengesahan. tetapi pada sesiapa yang menggunakan maybank2u, CIMB-click, e-Eon, ia amat memudahkan kerana kod 4 digit rahsia tu ada didalam credit history.

Untuk melihat cara-cara verified akaun paypal.Lihat video ini. semoga berjaya.
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan